Modificar Esborrar

Localitat: Sant Salvador de Guardiola

Centre: Escola Montserrat

Descripció:

La ruta comença a la porta d’entrada del personal docent de l’escola. Seguiu recte en direcció a la llar d’infants i continueu pel carrer de la dreta, fins avall. Seguiu pel mateix carrer fins que arribeu a un desviament, heu d’agafar el camí de carros. Aquest camí us portarà fins a l’encreuament de la urbanització “El Calvet”. Travesseu fins a l’altra banda del carrer i passeu pel pont i , amb molt de compte, creueu la carretera. Des d’aquest punt podreu veure com s’ajunten les rieres de Guardiola i Masats.

Pugeu en direcció al restaurant “El racó d’en Paco”, un cop que arribeu a dalt de tot, aneu per un  camí paral·lel a una tanca metàl·lica. Seguiu a la dreta i travesseu el pas soterrani. Féu el camí de pujada i us trobareu amb dos camins: agafeu el de l’esquerra i continueu un bon tros fins a trobar el següent trencall.

Trieu el camí de la dreta, observareu que es tracta d’un camí força recte i pla, continueu fins el següent trencall i torneu a agafar el camí de la dreta. Justament en aquest punt comencem a veure el paisatge de ribera. Tombem  cap a l’esquerra i al següent trencall tornem a agafar el camí de l’esquerra que fa pujada. Tot seguit arribarem a un altre encreuament, aquest cop seguim el camí de la dreta, aquest camí passa per sota de la carretera nova i ens porta cap al nucli antic de Salelles. És un nucli petit i acollidor on hi ha una església romànica, l’església de Sant Sadurní, que s’ha anat reformant al llarg dels segles XVI, XVII i XVIII. Val la pena visitar-lo.

Sortiu del poble i torneu a agafar el camí d’abans, seguiu recte. A la vostra esquerra veureu un petit turó. Aquí hi ha un vèrtex geodèsic. Des d’aquest punt podreu gaudir d’un vista espectacular. Molt a prop hi ha el tresor amagat. És un bon lloc per dinar i jugar una estona. Seguiu aquest mateix camí i trenqueu capa a l’esquerra, una mica més endavant trobareu el celler de Can Fargas, que es dediquen a fer vi i si els ho demaneu, el podreu visitar. Continueu recte entre les vinyes i trenqueu a la dreta. Davant de la fàbrica Masats s’acaba la ruta. Hi ha la parada de l’autobús (a l’altra costat de la carretera) per poder tornar a Manresa.

Esperem que us agradi i que no us canseu molt.