Modificar Esborrar

Nom de la ruta:

Camí de Santa Pelaia a Cambrils (Odèn)

Localitat: Cambrils (Odèn, Solsonès)

Centre: INS Francesc Ribalta

Descripció:

La ruta comença a l'ermita romànica de Santa Pelaia. Des d'allí es pot veure un punt d'interès geològic de la zona, l'anticlinal d'Alinyà. Agafem el camí cap a la mina de carbó Juanita, actualment tancada. Podem observar l'entrada i alguns munts de lignit, el carbó de baixa qualitat que s'extreia de la zona. Aquí la ruta comença a pujar cap al coll de Boix, una mica pendent però pràcticament l'única pujada que trobarem pel camí. Tot segit arribem al plà de sobre el poble de Llinàs, on podem veure diferents plantacions de trumfos, característics de la zona, i alguna cabana on els guarden un cop collits. El camí transcorre cap a Serraseca i ens dona vistes cap a Cambrils en direcció SE i cap a Oliana en direcció SO. Deixarem avalla la nostra esquerra la rasa de Malpàs i baixarem cap a cambrils per un corriolet, deixant el camí més ample. La baixada és una mica perdedora, ja que el corriol a vegades no està prou marcat. Caldrà mirar bé el GPS i les maques al terra que anem trobant. A mitja baixada passarem per la fons de la Destral, però compte! Si no ens hi fixem bé passarem per sobre i no la veurem (ni en beurem). Ara ja només ens queda arribar al poble de Cambrils i esperar un bon àpat.