Modificar Esborrar

Localitat: Castellfollit del Boix

Centre: Escola de Maians

Descripció:

Hola som els de l'escola de Maians i us presentem el camí per anar al Cogulló de Can Torra, on hem amagat el tresor.

L’excursió té cinc quilòmetres d’anar i els mateixos cinc de tornar. Es puja en una hora i quart, però recomanem que pujeu més a poc a poc i us pareu a mirar el paisatge. Es baixa en una hora.

Comenceu a l'escola “Coll de Gossem”, de Castellfollit del Boix:

Caminereu en direcció Oest, us trobareu uns contenidors: de plàstic, de cartró, de vidre i de roba.

Continuareu recte, passareu per una casa i vosaltres heu de passar per el camí amb pujada. Anireu per aquest camí ample fins que trobareu un trencall que va cap a l'esquerra, però vosaltres  continuareu per el camí que hi ha, aquest va recte, tot i així hi ha un cartell de color verd que podreu orientar-vos millor. Continuareu caminant recte fins a trobar un camí que puja i un camí que va a una casa, heu d'agafar el camí que puja més, (si trobeu una ombra podeu esmorzar o descansar).

Bona part del camí podeu veure, a l’esquerra,  la serra de Rubió amb els aerogeneradors.

Caminareu per una pujada molt dreta, i seguireu aquest camí i  el cap de poc, arribareu a un trencall que hi ha una pedra en forma de menhir.

Allà hi trobareu un altre cartell verd que us indicarà el camí. Tot i haver-hi aquest cartell heu de tirar cap a la dreta. Heu de seguir aquest camí que té pujades i baixades i des d'aquest camí podreu veure la bandera del Cogullò.

Allà podreu descansar si esteu molt cansats i gaudir de vistes maquísimes a Montserrat, Rajadell, a Castellfollit, Sant Pere...  Si està serè podeu veure fins a molt lluny.

La caseta que hi ha és un punt de vigilància contra incendis.

Per buscar el tresor, heu de tirar una mica enrrera des de la bandera i retrocedint per el camí. El tresor està amagat sota un arbre petit, però es veu. Heu d'endinsar-vos al bosc a la dreta del camí, trobareu moltes herbes. L’arbre que té el tresor a sota  és un cirerer de arboç.

Esperem que el trobeu!!! SORT!