Modificar Esborrar

Nom de la ruta:

El Pont de l'Afrau (Solsona)

Localitat: Solsona

Centre: UEC l´Afrau....(...)

Descripció:

Comencem l’excursió des de la UEC l’Afrau Solsona, la nostra escola i per això és el primer punt d’interès que destaquem .
Qualsevol que vulgueu fer la ruta podeu venir a la UEC i estarem encantats de que vingueu: la UEC és el nostre centre educatiu on ens podem treure l’ESO, treballem en projectes  pre-laborals de tot tipus: construcció, electricitat, hort, fusteria, etc... La UEC es troba venint de Manresa passant la gasolinera que hi ha abans de Solsona, una mica més endavant trobareu un concessionari de la Nissan i un cartell on hi posa “depuradora”, gireu cap a la depuradora i seguiu  la ribera , agafeu el primer trencant a mà dreta i passareu per davant la granja de Cal Pateto. Seguint camí amunt trobareu Cal Magí, on està la UEC .
D’altra manera podeu començar al punt des del pou de gel, davant l’entrada del casc antic de Solsona.

Per sortir de la UEC,  baixarem el camí de terra fins a la ribera, tirarem a mà esquerra i anirem direcció Solsona. Seguirem el caminet fins a sortir on veurem el pont de Solsona. Al pont hi ha una escala que dóna davant del pou. Una altra ubicació seria davant l’estanc de baix. El pou de gel és una estructura de planta circular coberta amb una cúpula que servia per emmagatzemar el gel obtingut del riu Negre o del forat de la Bòfia (Port del Compte). S’utilitzà des del segle XVII al XIX. Durant els mesos més freds el gel s’hi emmagatzemava i es conservava a l’interior, i es comercialitzava des de la primavera fins a Tots Sants.
Desprès agafarem el carrer d’abans de correus i trencarem la primera a l’esquerra. Seguirem la Ribera tirant cap a la dreta. Allà ens trobarem una bifurcació dita Cal Sota Terra i desprès arribarem a la Font del Corb Solsona. En la següent direcció ens trobarem a Cal Meix, també trobarem l’hípica en la qual els cartells indiquen: Casa Ballonga a la dreta, Can Marlí seguint recte, Cal Juan a l’esquerra, Can Pallargues a l’esquerra. Pel camí trobarem un rètol on hi posa GR i un corriol a l’altra banda. Arribem a una cruïlla on ens hi hem de fixar bé per no passar per el camí on posa GR o sortiríem a St.Llorenç, hem de seguir el corriol. Al següent trencant hem d’agafar el caminet de la dreta, pel camí passarem per un toll dit el Toll dels Frares on antigament els frares s’hi banyaven. I desprès trobarem el Pont de l’Afrau però vist per a baix.
El Pont de la Frau (Segle XVIII) és un aqüeducte construït per a proveir d’aigua la ciutat de Solsona. Es conserva en molt bon estat i el camí per arribar-hi a peu des de Solsona és molt bonic (uns 5 km), dos bons motius per visitar aquesta obra d’arquitectura civil. Per aquest indret també hi passa el GR-7·5 i el Camí dels Bons Homes.

Pujarem cap amunt i  ens trobarem un aqüeducte el qual distribuïa l’aigua a Solsona, després veurem el Pont de l’Afrau vist des de dalt on hi ha el tros per poder passar. Hem d’agafar el camí de la dreta per anar a la part esquerra del pont, desprès tombarem una cruïlla on hem d’anar a l’esquerra. Passant pel camí de tornada tindrem una vista panoràmica de la ciutat i seguint el camí asfaltat trobarem  Cal Prat. L’ últim punt és la creu blanca on haurem acabat el trajecte.