Modificar Esborrar

Localitat: Sant Vicenç de Castellet

Centre: INS Castellet....(ESO2-A)

Descripció:

Itinerari amb temps i distàncies dels trams

TRAM nº 1: Sortida des de l’INS Castellet a les 9:00 h. a peu fins a Castellet, del terme municipal de Sant Vicenç de Castellet, passant per sota la via de la Renfe, per davant del Col·legi Mare de Déu del Roser, per sota de la via dels FFCC, pel pont del riu Llobregat i pel polígon de Les Vives del terme municipal de Sant Vicenç de Castellet, amb una durada aproximada d’una hora. La pendent de pujada final a Castellet de paviment cimentat és forta. Distància recorreguda aproximada de 2,309 km. La drecera de pujada està marcada amb cartells i passa per darrera el polígon. Waypoints de l’1 al 7.

TRAM nº 2: Tot baixant de Castellet s’ha de trancar a la dreta, a uns 400 m, immediatament abans d’arribar a la primera fàbrica del polígon, per una drecereta de pujada i baixada relliscosa i forta de 40 m que ens porta a les Muntanyes Russes. Esmorzarem a la part baixa d’aquestes formacions argiloses i descansarem fins a les 10:30 hores, durant 15’ de temps, havent fet 3,048 km, aproximadament.. ( Si el temps és molt humit i hi ha fang és preferible descartar la baixada i continuar la baixada normal del camí rodat fins arribar al trencall del camí rodat del Serrat de la Beguda, girar a la dreta i aturar-nos havent passat el Mas Tarròs per a esmorzar. A l’esquerra del camí haurem d’agafar la drecera següent que puja pel Pedregar de les Cases. Si es tria aquesta opció és força més curta ). Waypoints del 7 a l’11.

TRAM nº 3: Refer la marxa a peu a les 10:30 hores, des de les Muntanyes Russes fins al camí del Serrat de la Beguda, fent uns 500 m plans passant pel camí del Clot del Tufau fins travessar la riera del Clot del Tufau a mà esquerra i pujar suaument la pendent de 400 m per la drecera pel Pedregar de les Cases amb una durada aproximada d’una hora. Cal estar pendent del lloc precís per travessar la riera ja que és un pas de troncs i pedres rústic. Distància recorreguda aproximada de 3,934 km. Waypoints de l’11 al 13. Al final podem aprofitar per descansar, menjar una fruita i beguda d’hidratació de tot el grup a les 11:30 hores, durant 5’ de temps i encarar amb energies el següent tram.

TRAM nº 4: Refer la marxa a peu a les 11:35 hores, des de la cruïlla fins a la carena del Serrat de la Beguda, tot passant per la drecera superior del Pedregar de les Cases, amb una curta però forta pendent al final, amb una durada aproximada de 25’. Distància recorreguda aproximada de 4,340 km. Waypoints del 13 al 15.

TRAM nº 5: A les 12:00 h marxar de pla pel camí rodat cap a la dreta durant uns 400 m i, quan s’arriba a una bifurcació de camins, marxarem per l’esquerra dels dipòsits d’aigua que hi ha al turó durant uns 400 m més per arribar de dret a la bifurcació del camí rodat del Serrat de la Beguda. Seguirem tot dret, descartant l’opció de tornada, durant uns 800 m. Després es passa per davant de Cal Gravat i de Cal Simonet i farem una pujada al final. Distància acumulada aproximada de 5,932 km. Temps aproximat del tram 30’. Waypoints del 15 al  l’18.

TRAM nº 6: A les 12:30 h. , després d’haver fet un repetjó del camí podrem veure al Nord el poble de Castellgalí i Cal Fiter en direcció Nord-oest. Aquest tram de dificultat elevada s’aconsella per tal d’evitar el pas pels camps de conreu llaurats que envolten la zona. Caldrà estar atents per tal de seguir l’itinerari tot pujant per un pas molt estret de bestiar que gairebé no es veu en direcció Sud-est durant 100 m fins arribar a la carena amb vistes panoràmiques fabuloses de Montserrat. Seguidament, haurem d’anar per la carena en direcció Sud-oest durant uns 250 m fins arribar a un camí ample rodat per als Agents de l’Agrupació de Defensa Forestal, ADF. Trancarem a l’esquerra per a seguir pujant durant uns 150 m fins arribar al Turó del Putxet, de 355 m d’alçada. En aquest punt hi ha un punt d’aguait de l’ADF i relativament a prop es troba el nostre tresor amagat dins una caixa. Al nostre tresor hi ha un cartell del Projecte GeoCating, del què formem part, i hem deixat records per a intercanviar-los, si voleu, i també una llibreteta i un bolígraf per si voleu deixar-nos algun missatge o anècdota. Quan hagueu acabat cal que deixeu la caixa del tresor al mateix lloc que l’heu trobada i ben tancada perquè no hi entrin humitats. Penseu que d’altres excursionistes que vulguin fer l’itinerari també el buscaran. Us agraïm per endavant la vostra participació. Distància feta aproximada de 6,436 km. Waypoints del 18 al 21. Temps aproximat del tram 20’. Hi podrem aturar-nos 10’.

TRAM nº 7: A les 13:00 h. baixarem en sentit contrari durant 15’ pel mateix tram nº 6 que hem pujat, sense trepitjar els conreus, fins arribar al camí rodat. Distància acumulada aproximada de 6,976 km. Waypoints del 21 al 24.

TRAM nº 8: A les 13.15 h. continuarem pel camí rodat de baixada de 600 m cap a l’esquerra. Durant aquests 10’ anirem entre camps llaurats fins arribar a una bifurcació. Trancarem cap a la dreta en sentit Nord-est i caminarem durant 200 m fins arribar prop de Cal Fiter on podrem descansar, fer un dinar ben merescut i passar una estona junts. Penseu en emportar-vos les deixalles que genereu. Hem pensat fer una petita sorpresa als companys i companyes del grup que hem convidat del Col·legi Mare de Déu del Roser del nostre poble. Tot plegat ens hi aplegarem al final d’aquest tram fins a les 14:45 h. Distància acumulada aproximada de 7,719 km. Waypoints del 24 al 26.

TRAM nº 9: Iniciar la tornada a les 14:45 h. fins a l’INS Castellet. En començar hi ha una forta baixada de poc més de 800 m que arriba fins a la riera. La travessarem i caminarem 200 m de pla fins a una cruïlla que ens presenta 3 camins rodats. Continuarem pel del mig. Distància feta aproximada de 8,765 km. Waypoints del 26 al 27.

TRAM nº 10: A les 15:15 h. continuarem caminant pel camí de Sant Vicenç de Castellet acompanyant la riera a una banda i altra fins arribar primer al polígon del barri del Clot del Tufau i després al nucli urbà de La Farinera durant  2,600 km. Continuarem sempre recte fins arribar a l’antiga carretera de Manresa a Abrera, havent ja acumulat 11,350 km. Si hem anat a la idea sense encantar-nos gaire ja seran un quart de cinc de la tarda. Waypoints del 27 al 29.

TRAM nº 11: Sense aturar-nos girarem cap a la dreta i anirem pel voral per a vianants tenint en compte el trànsit i creuarem pel pas de vianants per anar per la banda esquerra de la carretera fins a la rotonda del pont del riu Llobregat. Després de creuar el riu pel pont passarem per sota dels FFCC, per sota de la Renfe i arribarem a l’INS Castellet al lloc de sortida inicial caminant pel nucli urbà. Distància aproximada 12,880 km. Waypoints del 29 al 37. Seran les 16:45 h

Si voleu més informació cliqueu a l'enllaç