Modificar Esborrar

Localitat: Sant Salvador de Guardiola

Centre: CEIP Montserrat

Descripció:

Sortireu de l'escola CEIP Montserrat, agafareu la carretera que fa baixada i va cap al cementiri, deixant al cantó esquerra el camp de futbol de terra. Arribareu a la barraca i anireu cap a l'església per una pujada de camí de carro que us trobareu a la dreta. Un cop a la carretera seguireu la pujada fins a l'església.

Des d'allà hi ha una panoràmica del paisatge rural i dels entorns, on sobresurten les muntanyes de Montserrat i Cal Miralda, una casa significativa del nostre poble.

Marxareu per l'esquerra per una carretera que fa baixada, passant per davant del cementiri. Arribarà un punt on hi trobareu un pont, que l'haureu de deixar a la vostra esquerra i agafar el camí de carro, passant per davant d'un banc de fusta.

Sense deixar el camí principal arribareu a l'antic torrent, que com que el van canalitzar ara ja no hi passa aigua. El seguireu un trosset per agafar la pujada de l'esquerra. Si el temps us acompanya podreu gaudir d'una esplèndida vista de la serra de Rubió, on hi destaca el Montgròs, deixant a la seva dreta la muntanya del Pedraforca, el turó de Collbaix i Cal Miralda.

Abans d'arribar a la carretera agafareu un caminet cap a la dreta on hi podreu esmorzar si ja us apreta la gana.

Quan reprengueu la caminada haureu d'agafar un corriol cap a la dreta i travessar un camp de blat, que per respecte a la feina del pagès i no malmetre el camp de conreu caldrà vorejar-lo. Passareu i deixareu a la vostra dreta una barraca i seguireu el corriol fins a una bifurcació. El camí de la dreta us portarà a una font, on hi trobareu amagat el nostre tresor. Aconsellem no beure aigua ja que desconeixem si és potable. Caldrà desfer el camí fins a la bifurcació per agafar el camí de l'esquerra, que és tot pujada i que estareu envoltats de pins. Si sou bons observadors fins i tot podreu veure algun esquirol!

Aquest camí us portarà cap a la carretera (no gaire transitada) i tot fent baixada arribareu fins al Raval del Parrot. Sense deixar-la, arribareu al pont i el banc de fusta de l'inici de l'itinerari, senyal que aneu pel bon camí, ja que aquest cop haureu de deixar a la vostra esquerra el camí de carro pres anteriorment. Continuem la pujada per la carretera, tot desfent camí, fins passar per davant del cementiri i l'estació meteorològica, on ja veureu el final de la nostra ruta, que és l'escola CEIP Montserrat.

No hem d'oblidar que si realitzeu la ruta a la primavera us acompanyarà un paisatge ben verd i ple de flors com els pipiripips i les margarites, sota la permanent presència de les muntanyes de Montserrat.

Esperem que us agradi i que ens deixeu constància a la nostra llibreta que hem deixat dins del tresor.