Modificar Esborrar

Nom de la ruta:

Vilomara-PuntaSabata

Localitat: El Pont de Vilomara

Centre: CEIP Pompeu Fabra (Atzurites)

Descripció:

Sortireu del pont vell passareu per sobre del riu Llobregat i tot seguit s’arriba al raval de Manresa. A mesura que aneu pujant veureu a l’est el Marquet. Pel camí, anem trobant arbres fruiters: ametllers i oliveres.

Continuarem el camí seguint les marques grogues i blanques. Després de passar l’autopista al sud observem les vistes de Montserrat. A les vores del camí podem trobar roca calcita. Si seguim el camí passarem per boscos de pi blanc. També podem veure boniques vistes sobre el Bages Sud i Montserat. A la part superior del camí podem veure una roca fossilífera. Passareu per davant de l’abocador del Bages.

Des de Punta Sabata podreu observar tot el Pont de Vilomara i la Urbanització Marquet Paradís, el Puig Gil i més enrere el Montcau i la serra de l’Obac amb el Castellsapera i el Queixal de porc.

Si seguiu les nostres instruccions trobareu el tresor que hem guardat. Se’ns oblidava dir que si teniu una mica de sort trobareu petjades de porc senglars.

Baixareu pel camí i a la dreta, en acabar el camí, podreu veure el pont foradat el qual és un exemple d’erosió diferencial del torrent sobre la roca. Seguireu caminant tot recte i baixareu per un altre camí estret molt rocallós i a mig camí trobareu una pedra on hi ha escrit: camí reial, Manresa, i al final d’aquest camí tornareu a arribar al pont, llavors ja haureu arribat al final!